- Autoritatea de concurență din Marea Britanie acuză Google de tactici anticoncurențiale pe piața de publicitate
- Progrese semnificative în înțelegerea depresiei
- Salvarea pădurilor presupune mai mult decât a planta copaci
- Sérgio Mendes, legenda braziliană a bossa nova, a murit la vârsta de 83 de ani
- Cel mai rapid supercomputer din lume își depășește limitele
Transapusena, cel mai spectaculos și costisitor drum județean din România, a fost finalizat
Getting your Trinity Audio player ready...
|
Drumul județean 107I, cunoscut sub denumirea de Transapusena, a fost finalizat și urmează să fie recepționat la sfârșitul lunii septembrie. Acest tronson spectaculos, cu o lungime de 78 de kilometri, traversează crestele Munților Trascău și este considerat nu doar unul dintre cele mai frumoase drumuri montane din România, ci și cel mai scump drum județean din țară, cu un cost total de aproximativ 73 de milioane de euro.
Drumul, care leagă municipiul Aiud (de pe autostrada A10) de zona Bucium (Abrud – DN 74), a fost construit parțial cu fonduri europene și reprezintă o investiție strategică pentru dezvoltarea economică și turistică a uneia dintre cele mai sărace zone din România. Tronsonul traversează localitățile Aiud, Râmeț, Ponor, Mogoș și Bucium, oferind locuitorilor din această regiune acces îmbunătățit la infrastructura națională și deschizând noi perspective pentru turismul local.
„Am început proiectul de modernizare a drumului cu gândul de a dezvolta o zonă atât de frumoasă a Apusenilor, dând o șansă celor care au trăit de-a lungul timpului aici și reclădind alături de oameni harnici și dedicați comunităților din care provin. Prin intermediul Transapusenei, arătăm tuturor românilor ce lucruri frumoase avem în județul Alba,” a declarat președintele Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, pentru Ziarul Unirea.
Vicepreședintele Consiliului Județean Alba, Marius Hațegan, a confirmat că recepția lucrărilor pentru cel de-al doilea lot al drumului va avea loc la sfârșitul lunii septembrie. „Constructorul, care și-a făcut treaba exemplar, respectând termenele de execuție și standardele foarte ridicate de calitate, va solicita stabilirea recepției la terminarea lucrărilor. Recepția în cauză nu poate fi făcută mai târziu de 30 septembrie 2024,” a precizat Hațegan.
Pentru realizarea acestui proiect ambițios, s-au utilizat peste 46.000 de tone de beton asfaltic, 71.000 de tone de strat de binder și 64.000 de metri cubi de piatră spartă pentru fundații. De asemenea, au fost montați peste 35.000 de metri de parapet metalic, iar pentru lucrările de consolidare s-au folosit 35.202 metri cubi de beton. Lucrările au fost executate de firma Elis Pavaje, cunoscută pentru calitatea execuției și respectarea termenelor de livrare.
Transapusena a devenit deja o atracție pentru mii de turiști, în special pentru motocicliști, care sunt atrași de peisajele montane impresionante și de calitatea drumului. Finalizarea acestui drum promite să transforme zona într-un pol de atracție turistică și să aducă beneficii economice semnificative comunităților locale.
Cu recepția finală a lucrărilor programată la sfârșitul lunii septembrie, Transapusena se pregătește să devină un punct de reper pe harta rutieră și turistică a României, oferind un acces facil și pitoresc către inima Munților Apuseni.